SOMRIG FRUKOSTSKÅL

God morgon,

Tänk att det är fredag i morgon, vart tar dagarna vägen? 😳 Våren och sommaren är snart här så jag startade dagen med en riktigt somrig frukost, receptet hittar du nedan. Innan frukosten var jag och Philip på en lång powerwalk och det är tyvärr inte vår ute 😂

Träningen känns mycket bättre den här veckan, trots att Alex tycker att jag ska kämpa lite mer. Alex förstår inte att det tar ett tag för kroppen att återhämta sig efter en förlossning. Jag vet att Alex bara vill mig väl men jag kör på i min egen takt och det viktigaste för mig just nu är att jag är i gång med träningen. Sen om jag inte går hela vägen ned när jag gör en armhävning eller om jag går hela vägen upp när jag gör en sit-ups är upp till mig själv och min kropp. Det har snart gått två veckor och jag både känner och ser att min kropp har blivit starkare. Det du aldrig ska göra när du börjar träna är att gå efter vågen, skippa vågen helt eller väg dig en gång i månaden. Det bästa du kan göra är att ta före- och efter bilder samt att använda ett måttband för att se resultat 👊


Somrig frukostskål (1 portion):

2 dl yoghurt naturell

1 banan

3 jordgubbar

1 näve blåbär

Mandel, hackad

Linfrö

Solrosfrön

Pumpakärnor

Chiafrön


Gör såhär:

1. Skär bananen i skivor och lägg i en skål.

2. Häll på yoghurt och toppa med bär och fröer/nötter.

3. Servera.


Smaklig spis 🌸

Kram C

Gillar

Kommentarer

Instagram @inthemakingbyc