TRÄNINGSUPPLÄGG

Ni som har Instagram har säkert sett Kayla Itsines träningsprogram men för er som inte har det - hon är en personlig tränare som har tagit fram ett träningsprogram som sträcker sig över 12 veckor. Jag vet faktiskt inte hur länge hon har sålt det här programmet men jag köpte det i början på 2015 så jag har alltså haft det i drygt fyra år. Under de här fyra åren har jag påbörjat programmet tre gånger men behövt avbryta på grund av sjukdom/graviditeter. Det roliga är att jag skulle börja i förra veckan, vad tror ni hände? Jag blev sjuk, haha! Jag mår mycket bättre men oavsett vad tänker jag börja på måndag igen.


Under de här 12 veckorna kommer du att utföra tre olika typer av träning:

- uthållighetsträning (resistance) består av olika cirkelträningspass som kommer med programmet. En dags träning är 28 minuter och du gör den första delen på sju minuter så många gånger du kan utan att vila, vilar en minut, sen gör du andra delen på sju minuter och så upprepar du det en gång till på båda med en minuts vilopaus mellan varje omgång.

- konditionsträning (LISS, HIIT) är uppdelad i två olika typer, LISS och HIIT. LISS betyder Low intensity steady state och då ska du genomföra 35-45 minuters powerwalk. HIIT betyder High intensity interval training och då ska du genomföra 10-15 minuter löpträning.

- rehabilitering (stretching) utförs minst en gång i veckan och även det följer med i programmet.

Såhär ser mitt träningsschema ut de kommande fyra veckorna:

Vecka 1-4:

Måndag: Resistance

Tisdag: LISS

Onsdag: Resistance

Torsdag: LISS

Fredag: Resistance

Lördag: LISS, Stretch


Kämpa på 💪👊

Kram C

Gillar

Kommentarer

Instagram @inthemakingbyc